Forum www.4wheels.fora.pl Strona Główna www.4wheels.fora.pl
Dla każdego fana motoryzacji


BMW G650 Xmoto

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.4wheels.fora.pl Strona Główna -> motocykle
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Mały




Dołączył: 08 Lip 2008
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

 PostWysłany: Śro 20:02, 09 Lip 2008    Temat postu: BMW G650 Xmoto Back to top

Motocykle Bayerische Motor Werke, czy jak kto woli pojazdy spod znaku wirującego śmigła, od zawsze były „inne” niż konkurencja. Pisząc „inne”, nie mam ma myśli pejoratywnego określenia. Może zatem lepszym wyrazem byłaby „oryginalność”.
Wystarczy tylko wspomnieć o rozwiązaniach takich jak paralever, duolever czy tradycyjny już ABS oraz opracowywany ostatnio system motocyklowego ESP, aby potwierdzić to, że konstruktorzy BMW zwykli patrzeć w nieco inny sposób na różne kwestie.

Nie inaczej jest z modelem Xmoto. Hardcorowe supermoto, posiadające ABS, powstałe jako trojaczki (Xchallenge i Xcountry to reszta rodzeństwa), których korzenie sięgają spokojnych, użytkowych motocykli uniwersalnych serii F. Prawda, że brzmi intrygująco?
Siadamy, nie wsiadamy
Odmienność Xmoto czuć natychmiast po zajęciu miejsca na kanapie. Kiedy przełożymy nogę nad wysoko poprowadzonym siodłem, mamy bardzo silne wrażenie, że na ten motocykl się siada, a nie na niego wsiada. Uczucie to można porównać do wdrapania się na cienko tapicerowaną deskę, ponad którą wystaje jedynie kierownica.

Kanapa ciągnie się przez całą długość i łączy się na tej samej płaszczyźnie z atrapą zbiornika paliwa oraz tylnym błotnikiem. Bardziej płaska jest już chyba tylko tafla jeziora Bonneville. Skoro już mowa o wyglądzie Xmoto, to trzeba wspomnieć, że jest on mocno futurystyczny.

...Ostre, odważnie pociągnięte linie, ciekawe zestawienie kolorów no i ten reflektor a`la myszka Mickey z oberwanym uchem...
Ostre, odważnie pociągnięte linie, ciekawe zestawienie kolorów no i ten reflektor a`la myszka Mickey z oberwanym uchem. Podsumowując, młodym klientom, do których ten motocykl jest kierowany, całość będzie się na pewno podobać.

Po pierwszych kilku sekundach w siodle z zadowoleniem zauważyłem, że tym razem BMW zaoszczędziło nam własnych patentów z rozmieszczeniem kontrolerów na kierownicy. Układ jest w pełni klasyczny i taki, do jakiego zdążyliśmy się przyzwyczaić dosiadając japońskich maszyn. Zestaw wskaźników podąża za stylem całego motocykla – jest nowoczesny, ale czytelny. Szkoda tylko, że tak ubogi: prędkościomierz, licznik przebiegu dziennego, zegar, wskaźnik napięcia akumulatora oraz kilka podstawowych kontrolek. To wszystko.

Pewne problemy sprawiać może wysoko umieszczone siodło. Ja, pełniąc w redakcyjnej ekipie rolę kurdupla ze swoimi 178 cm wzrostu, musiałem podpierać się na postoju czubkami palców. Obawiam się, że niżsi, czy też początkujący kierowcy mogą odczuwać spory dyskomfort lub, co gorsza, nie opanować sprzętu i zaliczyć konkretną, parkingową glebę. Czy Niemcy to aż tak wysoki naród? To pytanie pozostanie na razie bez odpowiedzi. Jednak jedno jest pewne: Xmoto nie będzie najbardziej rozchwytywanym modelem na japońskim rynku.
Bitte starten!
Silnik pracuje w dość ciekawy sposób. Nieco ospale wkręca się na obroty, przypominając dźwiękiem i kulturą pracy karabin maszynowy ciężkiego kalibru. Na szczęście, rekompensuje to całkiem niezłym ciągiem, który generowany jest już od niskich wartości obrotowych. Nie trzeba przez to kręcić aż do czerwonego pola, aby, pomimo 650ccm pojemności i jednego cylindra, całkiem sprawnie radzić sobie w miejskim i podmiejskim ruchu.

53 KM przy 7.000 obr./min. oraz moment obrotowy 60 Nm przy 5.250 obr./min., to parametry w pełni wystarczające do miejskiego użytkowania.


Post został pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.4wheels.fora.pl Strona Główna -> motocykle Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach