Forum www.4wheels.fora.pl Strona Główna www.4wheels.fora.pl
Dla każdego fana motoryzacji


Chip Tuning

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.4wheels.fora.pl Strona Główna -> Tuning
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Mały




Dołączył: 08 Lip 2008
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

 PostWysłany: Śro 19:37, 09 Lip 2008    Temat postu: Chip Tuning Back to top

CHIP TUNING

*

:: Najtańszy sposób polepszenia osiągów silnika.
*

:: Poprawa osiągów silnika nawet o 12% w zakresie średnich obrotów
(lepsza charakterystyka momentu obrotowego)
*

:: Łatwiejsze nabieranie obrotów, oszczędność paliwa, zwłaszcza na drogach szybkiego ruchu.
*

:: Żadnych skutków ubocznych, parametry serwisowe bez zmian.
*

:: Ekologicznie czysty, bezpieczny.
*

:: Jedyna metoda poprawy parametrów silnika z elektronicznym systemem sterowania.
*

:: Emisja HC i CO zgodna z obowiązującymi przepisami.

Ukształtowanie charakterystyk nowego silnika jest efektem badań trwających wiele miesięcy, a nawet lat. Głównym celem producenta jest osiągnięcie jak największej sprawności silnika i jego płynnej pracy w pełnym zakresie obrotów. W procesie tym muszą być jednak uwzględnione inne aspekty, często utrudniające realizację tego celu. światowe normy emisji spalin i inne przepisy wymuszają zmiany w systemie sterowania silnikiem, często negatywnie wpływające na sprawność i moc silnika. Dla przykładu:
przy homologacji samochodu konieczne jest podanie zużycia paliwa przez samochód w cyklu miejskim oraz przy prędkościach 90 i 120 km/h. Liczny te są również podawane we wszystkich materiałach reklamowych samochodów, wpływając w znacznym stopniu na decyzję o zakupie danego modelu. Dlatego też producenci, chcąc uzyskać jak najlepszy wynik pod tym względem, zmieniają charakterystyki silnika w zakresach obrotów odpowiednich dla podanych prędkości. Wpływa to oczywiście na spadek mocy silnika w tych zakresach.
Inna koniecznością jest spełnienie bardzo ostrych norm emisji CO i NO na wolnych obrotach, przy czym normy te są wciąż zaostrzane. Wymaga to znacznego zubażania mieszanki paliwowo powietrznej, co powoduje zawahania i szarpania silnika przy przyspieszaniu z niskich obrotów, czyniąc jazdę niewygodną. Nie jest to spowodowane wadami silnika.
Chip-tuning dzięki modyfikacjom programów sterowania w tym zakresie, usuwa ten problem i sprawia,
że prowadzenie samochodu jest znacznie przyjemniejsze. Jednak Chip-tuning nie jest przewidziany do zwiększania mocy silnika bez ograniczeń, gdyż wymagałoby to zwiększenia dopływu powietrza do silnika. Chip-tuning zapewnia jedynie wykorzystanie zassanego powietrza w maksymalnym stopniu.
Wyraża się to w zwiększeniu płynności pracy silnika, jego elastyczności i zwiększeniu mocy maksymalnej. Ponieważ wszyscy producenci zgodnie przesadzają przedstawiając moc swoich silników, Superchips pomaga zrealizować ich obietnice.


Jak działa Chip-tuning.

System sterowania silnikiem mierzy ilość powietrza zasysanego przez silnik, ciśnienie w kolektorze ssącym i atmosferyczne, zawartość tlenu w gazach wydechowych, temperaturę powietrza i cieczy chłodzącej, położenie przepustnicy. Wszystkie te dane mierzone są przez czujniki podłączone do komputera i natychmiast przetwarzane na podstawie zawartych w pamięci charakterystyk czasu wtrysku paliwa i kąta wyprzedzenia zapłonu. Producenci samochodów, tworząc te charakterystyki,
muszą uwzględnić także złe warunki pracy silnika - złą jakość paliwa, znaczne przekraczanie przebiegów między przeglądami i złą obsługę silnika. Powoduje to niewykorzystanie w pełni potencjalnych możliwości silnika. Chip-tuning, dzięki ulepszonym charakterystykom, umożliwia wykorzystanie tych rezerw.

Badanie i testy.

Chip-tuning powstał w wyniku długotrwałych testów i ciągłych ulepszeń prowadzonych na hamowni oraz bezpośrednio w samochodach z zamontowanym komputerem monitorującym prace i parametry silnika.


Post został pochwalony 0 razy
 
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.4wheels.fora.pl Strona Główna -> Tuning Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach